-A +A
  Görüntüleme: 28

e-imza yenileme başvurusunu nasıl yapabilirim?

Readspeaker

Kullanım süresi dolacak olan elektronik imzanızın yenilenmesi için öncelikle https://e-imza.metu.edu.tr adresine giriş yaparak yenileme başvurusu yapmanız gerekmektedir. Başvurunuz kurum yetkilisi tarafından onaylandıktan sonra kurumsal e-posta adresinize Kamu Sertifikasyon Merkezi'nden yenileme başvuru parolası gönderilecektir.

Size gelen e-postadaki Başvuru Formu Erişim Parolası ve Başvuru Formu Erişim Adresi ile başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz. (Eğer tarayıcınız https://basvuru.kamusm.gov.tr adresine bağlantı sırasında uyarı mesajı verirse, sayfaya erişim için ayrıcalık tanımanız veya gelişmiş bölümünden sayfaya ilerle seçeneğini seçmeniz gerekmektedir.)

Gerekli bilgileri sağlayarak başvuru formuna ulaşabilirsiniz.

Başvuru formundaki gerekli alanları doldurunuz. "Sertifikam İnternetten Yayınlansın" seçeneğini işaretlemeniz gerekmektedir. 

Formu Onayla butonuna bastığınızda telefon numaranız doğrulanacak ve SMS doğrulama kodu iletilecektir.

Başvuru Formunu iletmek için Islak İmzalı Başvuru butonuna basabilirsiniz. PDF olarak indirilecek formun çıktısını aldıktan sonra imzalayarak Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'na iletmeniz ile başvurunuz tamamlanacaktır.

Eğer daha önce geçerli elektronik imzanız ile Kamu SM Online İşlemler sayfasına giriş yaparak E-Onay özelliğini açtıysanız, E-imzalı başvuru butonunu kullanarak başvuru formunun çıktısını imzalamanıza gerek olmadan başvurunuzu sonlandırabilirsiniz. E-imzalı başvuru işlemi için bilgisayarınızda gerekli Java uygulamasının kurulu olması ve Java güvenlik ayarlarında basvuru.kamusm.gov.tr ve nesbireysel.kamusm.gov.tr adresleri için ayrıcalık verilmesi gerekmektedir.