-A +A
  Görüntüleme: 991

Gruplar nasıl oluşturulur?

Readspeaker

Öğrencilerinizi otomatik, manuel olarak veya sizin belirlediğiniz koşullar doğrultusunda öğrencileriniz tarafından seçilecek şekilde gruplandırabilirsiniz. Sizin belirlediğiniz koşullar doğrultusunda öğrencileriniz tarafından seçilecek şekilde gruplama yapmak için "Group Choice Activity" seçeneğini kullanın.

Diğer durumlar için gruplamak istediğiniz öğrencilerin kayıtlı olduğu derse tıkladıktan sonra "Administration" bölümünün altındaki "Users" menüsüne tıklayın. Açılan seçeneklerden "Groups" seçeneğine tıklayın. Açılan pencerede manuel bir şekilde yeni bir grup oluşturmak isterseniz "Create Group" düğmesine tıklayın. Eklemek istediğiniz grubun özelliklerini (isim, açıklama, resim vb.) girin ve "Save changes" düğmesine tıklayın. Sonrasında oluşturmuş olduğunuz gruba öğrenci ataması yapmanız gerekmektedir. Bunun için aynı sayfadaki "Add/remove users" düğmesine tıklayın ve açılacak pencerede eklemek istediğiniz kişileri seçerek "Add" düğmesine tıklayın. Bu şekilde dilediğiniz kadar grup oluşturabilir ve istediğiniz kişileri gruplara atayabilirsiniz.

Grupları otomatik oluşturmak içinse "Auto-create groups" düğmesine tıklayın. Açılan pencerede otomatik olarak oluşturulacak olan gruplara verilecek isim, gruptaki öğrenci sayısı gibi düzenlemeleri yapabilirsiniz. "Naming Scheme" bölümünde "Group" yazısından sonra gelen "" işareti grup isimlerinin "Group A", "Group B" şeklinde listeleneceğini, "#" işareti ise grup isimlerinin "Group 1", "Group 2" şeklinde listeleneceğini göstermektedir. Oluşturacağınız gruplara atanacak olan öğrenci sayısını veya sınıfın kaç gruba bölüneceğini belirledikten sonra "Allocate members" menüsünü kullanarak atamak istediğiniz öğrencilerin ne şekilde atanacağını belirleyebilirsiniz; rastgele, alfabetik olarak sıralanacak şekilde veya atama yok seçenekleri mevcuttur. Gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra "Submit" düğmesine basarak gruplarınızı oluşturabilirsiniz.