-A +A
  Görüntüleme: 17766

Kamu SM Nitelikli Elektronik Sertifika (E-imza) Başvuru Süreci Nasıldır?

Kamu Sertifikasyon Merkezi Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) Başvuru Süreci

  • http://eimza.metu.edu.tr adresinden kullanıcı ODTÜ kodu / parola ile giriş yapılarak başvuru "Kurum E-imza Yetkilisi"ne iletilir.
  • "Kurum E-imza Yetkilisi" e-imza temin edilecek kurum personeli listesini KAMU SM'ye iletir.
  • KAMU SM tarafından her bir kullanıcıya e-posta aracılığı ile bir başvuru formu bağlantısı ve erişim parolası yollanır.

  • E-postada bağlantısı bulunan başvuru form (TALM-001-050 Islak İmzalı (El ile Atılan) Başvuru Arayüzü) adresindeki talimatlara uygun olarak doldurulur. 
  • Başvuru formunun ilk adımında "Sertifikam İnternetten yayınlansın" seçeneği seçilmelidir. (Evraklarda bulunacak e-imzanızın KAMUSM sunucularından teyit edilebilmesi için Internet'ten yayınlanması gerekmektedir.)
  • Doldurulan formun çıktısı alınır ve ıslak imza ile imzalandıktan sonra aşağıdaki adrese başvuran tarafından iadeli taahhütlü posta, APS ya da kargo ile gönderilir:

Adres:

Kamu Sertifikasyon Merkezi
TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi (İdari Bina)
P.K. 74, Gebze 41470 KOCAELİ

Formun PDF halindeki bir kopyası da arşivlenmek üzere e-imza@metu.edu.tr adresine gönderilir.

Kamu SM tarafından hazırlanan Nitelikli Elektronik Sertifika (e-imza) özel kurye ile adresinde ilgili kişiye teslim edilecektir.