-A +A
  Görüntüleme: 16314

Kamu SM Nitelikli Elektronik Sertifika (E-imza) Başvuru Süreci Nasıldır?

Kamu Sertifikasyon Merkezi Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) Başvuru Süreci

  • Üniversitemiz tarafından atanan "Kurum Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) Yetkilisi" e-imza temin edilecek kurum personeli listesini KAMU SM'ye iletir.
  • KAMU SM tarafından her bir kullanıcımıza e-posta aracılığı ile bir başvuru formu bağlantısı ve erişim parolası yollanır.

  • E-postada bağlantısı bulunan başvuru form (TALM-001-050 Islak İmzalı (El ile Atılan) Başvuru Arayüzü) adresindeki talimatlara uygun olarak doldurulur. 
  • Başvuru formunun ilk adımında "Sertifikam İnternetten yayınlansın" seçeneği seçilmelidir. (Evraklarda bulunacak e-imzanızın KAMUSM sunucularından teyit edilebilmesi için Internet'ten yayınlanması gerekmektedir.)
  • Doldurulan formun çıktısı alınır ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Sekreterliği'ne teslim edilir. (http://bidb.metu.edu.tr/). NES Yetkilisi tarafından bu formlar Kamu SM'ye iletilir.

Nitelikli Elektronik Sertifika üretildikten sonra kurum personelinin başvuru formunda belirttiği adrese Kamu SM tarafından Nitelikli Elektronik Sertifika ve Kart Okuyucusu gönderilir. Gönderi takibi için Kamu SM tarafından gönderilen SMS ve e-posta bilgileri takip edilebilir. İstenirse http://www.kamusm.gov.tr/ adresinden Gönderi Sorgulama bağlantısı kullanılabilir ve Kamu SM Çağrı Merkezi'nden destek alınabilir (444 5 576).

ÖNEMLİ NOT:

COVID-19 küresel salgını nedeni ile esnek çalışma düzenine geçildiğinden dolayı, Kamu Sertifikasyon Merkezi ıslak imzalı sertifika edinim ve yenileme taleplerini üst yazı olmaksızın kabulüne başlamıştır. Başvuru sahipleri başvurularını aşağıdaki adrese kargo ile ya da iadeli taahhütlü posta ile şahsen iletebilirler. Başvuru formu doldurulduktan sonra PDF olarak bilgisayara indirilmeli ve e-posta ile e-imza@metu.edu.tr adresine iletilmelidir.

Adres:

Kamu Sertifikasyon Merkezi
TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi (İdari Bina)
P.K. 74, Gebze 41470 KOCAELİ