-A +A
  Görüntüleme: 1402

Kullandığım disk alanını ve kotamın son durumunu nasıl öğrenebilirim?

Readspeaker

Kullanıcı hesabı sahiplerine merkezi sunucular üzerinde ayrılan disk alanına kota denir. ODTÜ kullanıcılarına dosya ve e-postaları için iki ayrı kota tanımlanmıştır. Bu kota miktarları birbirinden bağımsızdır. Horde servisi ile her iki kotanın da son durumunu öğrenmek mümkünken, SSH ve benzeri terminal programları ile sadece dosya kotasının son durumu öğrenilebilmektedir.

Horde servisi ile kota bilgisine erişim:
Öncelikle https://horde.metu.edu.tr/ adresinden Horde sistemine giriş yapılarak, sol menüde bulunan "Hesabım" başlığı altındaki Dosya Yöneticisi seçeneği seçilmelidir. Üst menüde bulunan Kotayı Kontrol Et düğmesine basılarak hem e-posta, hem de dosya kotası bilgilerine erişilebilmektedir.

E-posta kotası uygulamalarında, kotanın aşılması durumunda gelen e-postaların geri dönmesi sözkonusu olduğundan, kullanıcılarımızın kendilerine tahsis edilmiş olan e-posta kotalarını kontrollü kullanmaları ve sistemden gelen uyarıları dikkate almaları önem taşımaktadır.

Kabuk istemci yazılımları (SSH vb.) ile dosya kotası bilgisine erişim:

SSH gibi bir terminal programı aracılığıyla merkezi sunucu sistemler üzerindeki kullanıcı hesabınıza bağlandıktan sonra;

 

quota

komutunu yazıp Enter tuşuna bastığınızda dosya kotanızın son durumunu öğrenebilirsiniz. Karşınıza aşağıdaki ekran çıkacaktır:

Bu ekranda;

blocks dosya kotanızın KB cinsinden kullanılan miktarını,
quota dosya kotanızın KB cinsinden limitini,
limit dosya kotanızın KB cinsinden en fazla olabileceği değeri,
grace dosya kotanızın kalan kullanım süresini,
files dosya kotanızda yüklü bulunan dosya sayısını gösterir.