-A +A
  Görüntüleme: 6857

Mezun olduktan sonra ODTÜ kullanıcı hesabıma gelen e-postalarımı yönlendirebilir miyim?

Readspeaker

Yönlendirme servisi kapsamında, öğrencilerin exxxxxxmetu.edu.tr formatındaki e-posta adresleri mezuniyetlerini takip eden 1 Öğretim Yarıyılı (1 Dönem) boyunca (Haziran dönemi mezunları için bir sonraki yılın Mart ayı; Şubat dönemi mezunları için aynı yılın Kasım ayı sonuna kadar) açık tutularak, bu sürenin sonunda, mezun tarafından bildirilenen yeni bir e-posta adresine süresiz olarak yönlendirilmektedir.

Mezuniyet durumundaki öğrencilere, kullanıcı hesapları kapatılmadan 6 ay önce, kullanıcı hesaplarının kapatılacağına dair bir bilgilendirme e-postası ve 1 ay önce ise hatırlatma e-postası gönderilmektedir. Öğrenciler, bu kapatılma e-postasını aldıktan ya da hesapları kapatıldıktan sonra herhangi bir zamanda bu yönlendirmeyi yapabilmektedirler.

Kullanıcı hesaplarının yönlendirilmesi, web üzerinden merkezi kullanıcı kodu ve şifresi kullanılarak https://mezun.cc.metu.edu.tr ya da https://alumni.cc.metu.edu.tr adresinden yapılabilmektedir. Kullanıcı hesapları kapatılmış ya da şifresini hatırlamayan mezunlarımız nüfus cüzdanlarının fotoğrafını, öğrenci numarasını ve talep ettikleri yönlendirme adresini e-posta ile usermetu.edu.tr adresine göndermeleri gerekmektedir. İşlemi takip etmek için usermetu.edu.tr adresi ile iletişime geçilebilir.

Gerekli bilgileri gönderdikten sonra e-posta adresiniz mezun yönlendirme sistemine Bilişim Destek Ekibi tarafından tanımlanacaktır.

Not: Yönlendirme işlemleri 30 dakikada bir etkinleştirildiğinden, yönlendirme işlemi yaptıktan sonra e-posta yönlendirmesini kullanabilmek için 30 dakika bekleyiniz.