Görüntüleme: 31221
Kamu SM Nitelikli Elektronik Sertifika (E-imza) Başvuru Süreci Nasıldır?
Kamu Sertifikasyon Merkezi Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) Başvuru Süreci
- http://eimza.metu.edu.tr adresinden kullanıcı ODTÜ kodu / parola ile giriş yapılarak başvuru "Kurum E-imza Yetkilisi"ne iletilir.
***ÖNEMLİ: İlgili adreslere kampüs dışından erişebilmek için VPN hizmetini kullanınız.
VPN hizmeti ile ilgili bilgi almak ve kurulumu için https://faq.cc.metu.edu.tr/tr/groups/vpn-hizmeti adresini ziyaret edebilirsiniz.
- "Kurum E-imza Yetkilisi" e-imza temin edilecek kurum personeli listesini TÜBİTAK KamuSM'ye iletir.
- TÜBİTAK KamuSM tarafından kullanıcıya başvurusu için e-posta gelir.
- TÜBİTAK KamuSM'den gelen e-posta sonrasında bağlantıda belirtilen "Ön Başvurusu Yapılan Kişilerin e-İmza Başvurularını Tamamlaması" işlemlerinin tamamlanması gerekmektedir. Kamu SM Online İşlemler sayfasından Giriş’e tıklanıp e-devlet şifresi ile giriş yapıldıktan sonra NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > Başvuru İşlemleri > Başvurularım > Nes Başvurularım sayfasındaki adımlar takip edilerek başvuru tamamlanabilir.
- TÜBİTAK KamuSM tarafından hazırlanan Nitelikli Elektronik Sertifika (e-imza) özel kurye ile adresinde ilgili kişiye teslim edilecektir.