-A +A
  Görüntüleme: 57

E-imzamın çalışıp çalışmadığını nasıl anlarım?

Kurumunuz tarafından tedarik edilen KamuSM e-İmza sertifikanızın sorunsuz çalışabilmesi için gerekli sürücülerin bilgisayarınıza yüklenmiş olması gerekmektedir.

Bu kapsamda, aşağıda yer alan bağlantıdan ilgili sayfada belirtilen Akıllı Kart Sürücüsü ve Kart Okuyucu Sürücülerini yüklemeniz gerekmektedir:
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/

Sürücü kurulumu sırasında, aşağıdaki kılavuzda yer alan adımları takip ediniz:
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/suruculer/AkisKart/Akis_Arayuzu_Kurulum_Kullanim_Kilavuzu.pdf

Akis/Akia programında e-İmza sertifikanızın görünüp görünmediğini kontrol ediniz.
Bu işlem sırasında e-İmza sertifikanızın bilgisayara takılı olması gerekmektedir.

Akia programı açıldığında, sol menüde yer alan “Sistem” başlığı altında kart okuyucunuzun marka ve modeli görüntülenmelidir. Bu alana tıklandığında e-İmza sertifikanıza ait detaylar görülür. Kart okuyucu ile ilgili bir sorun bulunması durumunda bu alanda herhangi bir bilgi görüntülenmeyebilir.

Ayrıca, e-İmzanızın çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için
https://ebys.metu.edu.tr adresinden “Elektronik İmza ile Giriş” bağlantısını kullanabilirsiniz.

Bu işlem için aşağıdaki sayfada yer alan yönergeleri takip etmeniz gerekmektedir:
https://faq.cc.metu.edu.tr/tr/sss/ebysde-e-imzayi-nasil-kullanabilirim-yeni-client